tisdag 13 april 2010

Mestadels tjatter.

Idag har det hänt mycket i mitt liv, busy busy.
Först var det skola - plugg, vänner och studentplanering. Sen förbi bilverkstaden med bilar som skulle lagas. Efter det ut till Lista och granska mitt och hästarnas nya hem. Och tillslut åkte jag vidare till Rölagg och red för att avsluta dagen därute med en lektion för Agnes. Väl hemma ska det pluggas, tvättas, lagas/ätas mat och sen var det ju ett måste att titta på DH (desperate housewives) klockan 9 - notera att just detta var ett måste, var nära att jag fick hoppa över kvällsmaten för att hinna med det.. För att avsluta dagen bloggar jag lite, som ni märker, och sen ska jag gå ut en sista snabbis med min hund, ställa klockan för imorgon och somna i min underbart sköna säng som just nu skriker att jag borde bädda ner mig där för att aldrig (och då menar jag inte "aldrig" bokstavligen - men ni fattar) gå upp igen.. Men som alltid har jag börjat nedräkningen "hur många timmar får jag sova, om jag somnar nu, innan klockan ringer?" redan nu. Jag är ju inte klar här än, men det lutar åt sisådär...väldigt nåra timmar.. :S
Och för att inte minska dessa ytterligare ska jag snabba på i bloggandet - kom till saken Sanna.

Igår joggade jag Dutch som verkade lite trött efter slutet på förra veckan, han var dock mycket lugn och fin - gillar honom när han är trött! Idag fick han bara ta en lång och skön promenad i solen, tror på att även hästarna behöver ladda om batterierna ibland och vad kan då vara bättre än en solig promenad!?
Melvin red jag dressyr på igår, han gick ganska bra, lite små seg i kroppen var han dock men han får relativt lite kraftfoder nu för att han ska hålla sig på mattan - så det kanske kan ha med det att göra. Idag joggade jag honom lätt, men idag var han tvärtemot igår extremt jobbig och hingstig. Vårkänslor + hingst = jobbigt!

Min älskade, jobbiga, snygga hingst.

Måste även nämna innan jag avslutar detta inlägg att jag idag fick ett exemplar av tidningen några vänner till mig gjort som projektarbete - där en intervju med mig finns med och massor med härliga bilder, har pratat om detta här på bloggen förut (slutet av januari och mitten av februari). Det blev iaf så himla bra, extremt duktigt gjort av tjejerna - stolt över att få vara med i tidningen!! :D

Nu ska jag sova, i ungefär 6,5 timmar.. ;)
Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar