måndag 5 april 2010

Påsk helg.

Japp, Påsk helg och Påsk firande har stått på mitt schema de senaste dagarna. Detta är med andra ord träffa släkten, äta god mat och massor av godis!

Självklart ska hästarna ridas som vanligt även fast det är Påsk. Men ska inte klaga över det, det har varit roligt, super fint väder som alltid gör mig på bra humör och därför gör ridningen ännu lite bättre än vanligt. Och hästarna har gått ganska bra, även fat jag bara ridit lugnt.
Melvin har gått jätte fint de senaste dagarna, han känns frisk och kry nu, men han går ju fortfarande på butta så vi ska väl vänta med att ropa hej. Imorgon är sista dagen på medicinerings kuren så ser väl i slutet av veckan om det hjälpt eller inte.
Dutch har lugnat ner sig lite - peppar peppar.. - nu förvarnar han lite innan han exploderar, ganska sött faktiskt.. Han sparkar lite med ena benet som en varning "nu tänkte jag busa till det lite och explodera, håll i dig matte" och i nästa steg flyger han i luften - men inte med samma smäll som för några dagar sen, nu är det lite mjukare explosioner som är lättare att sitta kvar i. Skönt, känns som om de värsta dagarna är över och att risken att åka av minskar för varje dag. Men huvan är fortfarande på och öronen är fulla av bommull - bara för säkerhets skull. :)

Dutch i sin nya huva.

Nu ska jag återgå till godis ätandet (det är ju bara Påsk en gång om året) och sen väntar sängen!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag har också frossat i godis denna helg! Tur att man måste rida varje dag så man får motion iallafall. :))

    SvaraRadera
  2. Carina; Det blir alltid så, varje Påsk så föräter man sig på godis! Ja exakt, annars skulle iaf jag rulla fram efter en sån här helg! :P /Sanna

    SvaraRadera