torsdag 22 april 2010

Onsdag, knytis imorgon.

Vi börjar med det viktigaste, Dutch verkar okej! :D
Har ridit honom idag och han var precis lika vild och vacker som vanligt! Han gick alltså fint och duktigt, men jag red bara lugnt - dels för att han kanske eventuellt kunde varit skadad, men dels för att det är träningar imorgon och på fredag.
Melvin joggades oxå bara lätt, han var het! :O Vilket är ganska ovanligt för honom, han drog mest runt med mig i ridhuset.. När han blir knäpp brukar han oftast bara bli hingstig och studdsig, men idag var han springig av någon anledning.. man blir inte klok på de där djuren. Iofs gillade jag honom het, tycker annars att det sämsta med honom är att han är lat.. Men nu är jag iaf glad att han var fin idag och hoppas på att han går fint på Ericsberg och på tävlingen på söndag!

Vill ni veta en hemlighet ? Det får ni veta för det är egentligen inte hemligt. Mina hästar är sååå sjukt skitiga nu, går inte att få rent dom hur mycket man än borstar - de behöver verkligen badas.. men vill inte göra det när det är så pass kallt, tycker synd om dom om dom ska behöva stå och frysa efteråt. Ska bli skönt när vi flyttar och får solarium till pållarna då kan man tvätta dom lite mer!
Men nu hoppas jag på att det är riktigt varmt på lördag så att jag kan bada hästarna innan tävlingen!
Ett tips för er med samma problem är dock spray schampot från Hööks - super bra!


Imorgon ska det knytas kalas på Ericsberg, ett riktigt skönt gäng tjejer som ska dit så det blir säkert som vanligt väldigt trevligt!! Ska försöka tvinga min far att ta lite kort oxå, så jag har något att lägga upp på bloggen, men det brukar aldrig gå så jag kan inte lova nåt.. :/
Nu ska det läsas igenom helgens tävlings program (kan dom redan, men bara för att liksom) och sen ska jag sova.. Tills nästa inlägg - ha det bra!

Jag och Marwin - som fick följa med på Knytkalas träningarna i mars.

4 kommentarer:

  1. Sanna, kan inte du filma ett par minuter när du rider och lägga upp på bloggen? Är så himla nyfiken, speciellt på Dutch! :)

    SvaraRadera
  2. Haha Malin, jag har redan tjatat om det där;) Sanna har ingen som ställer upp så jag och en vän har tvingat oss på Sanna och ska fixa det där någon dag här framöver! Så det kommer ;)

    Ringer dig idag Sanna! Hoppas Pondus är okej...

    PUSS

    SvaraRadera
  3. Malin; Ja som du ser i Rebeccas kommentar här ovan så håller jag på och försöker fixa det.. Går väl inte så jätte bra, men Rebacca verkar ju se till att lösa alltihop :P Det kommer iaf tids nog, kanske redan efter helgens tävling :)
    /Sanna

    SvaraRadera
  4. Rebecca; Det är bra att du tar tag i mitt liv vännen! Hur skulle jag klara mig utan dig ? ;)
    Hoppas ni får kul ikväll, men spara krafterna inför nästa helg :D Puss /Sanna

    SvaraRadera