söndag 11 april 2010

Tävling.

Idag har Dutch och jag varit och tävlat, det gick ganska bra men vi hade många missar, det gick dock mycket bättre än sist vi tävlade! Fixade iaf det absolut viktigaste, kvalet för att få rida St George på regional nivå, med våra 65 % och våran 6e plats för dagen. Nöjd med det!
Min vän Malin och hennes pojkvän Dan kom och tittade, vilket jag tycker var väldigt roligt! Dans kommentar var också dagens bästa, när Dutch visade upp sin allra bästa sida i en av sina underbara travökningar på framridningen sa han; ”jag tycker synd om dom andra hästarna” Haha. Håller med honom, jag skulle inte vara så glad om Megan Fox skulle spatsera runt i närheten av mig på stan liksom.. ;) Tycker även att Dan borde varit dagens domare, då hade nog jag och Holländaren vunnit!

Sanna Nilsson och Go Dutch III.

I väntan på prisutdelning idag hann jag hem och rida Melvin - effektiv ska man vara! Och innan vi åkte på tävlingen idag var jag och min far och granskade bygget, det går mycket bra därute! Så fint så, längtar tills det blir klart!

Sova strax? Ja, för min del - väldigt gärna!

8 kommentarer:

  1. Kul att det gick bra på tävlingen! Jag undrar om du inte kan berätta lite om det där bygget, blir så nyfiken!? vad det är och vad det ska användas till och så?

    SvaraRadera
  2. Hanna; Tack, det tycker jag oxå att det var! Det kan jag absolut göra, ber om ursäkt för att jag ibland kanske skriver som om jag tar förgivet att alla fröstår vad jag snackar om - det blir vardagsgrejer och självklarheter för mig.. Det är ett så kallat "dressyrcenter", en helt nybyggd anlägging med ridhus, utebana, totalt 25 boxar, ridsportbutik, lägeheter, hotellrum, konferensrum och ja, nästa allt som kan täkas behövas i en hästverksamhet. Och jag flyttar dit med mitt företag och alla mina hästar i juni. Hoppas att du är nöjd med svaret, var ite rädd för att fråga igen annars! :) /Sanna

    SvaraRadera
  3. Wow vad häftigt med en sådan anläggning! vilken inspiration att träna sina hästar i! Lycka till med allt :)

    SvaraRadera
  4. Wow vilken förmån att få en sådan anläggning att ha och jobba i! Tack för svaret! När är det beräknat att det ska bli klart? Men kan du inte berätta lite om din plan? Ska du jobba med hästar, eller ja det antar jag att du ska ;)? Ska du ha dina 10 hästar på anläggningen då och sedan ta emot hästar för utbildning? :)

    SvaraRadera
  5. Sofie; Ja det måste jag faktiskt hålla med om, det ska bli extremt roligt att flytta dit!! Tack så jätte mycket! :) /Sanna

    SvaraRadera
  6. Hanna; Ja, det ska bli väldigt roligt att flytta dit! Vsg :) I slutet av maj ska det vara mer eller midre klart och vi kommer flytta dit under juni. Ja, det kan jag absolut försöka med.. Jag ska helt klart jobba med hästar men exakt på vilket sätt är inte bestämt än utan kommer väl utvecklas under de närmaste åren. Men jag kommer iaf ha mina hästar på anläggningen, utbilda mina egna unghästar för försäljning och som du sa ta emot hästar för utbildning/tillridning från andra och jag kommer även utbilda mig själv till tränare för att kunna hålla fler lektioner.. :) /Sanna

    SvaraRadera